Ładne włosy i zadbane paznokcie są wizytówką każdego z nas. Dbają o to zarówno kobiety jak i mężczyźni. Często jednak zapominamy, że malowanie paznokci odżywkami oraz stosowanie odżywek do włosów to nie wszystko. Przyczyna naszego ładnego i zdrowego wyglądu tkwi znacznie głębiej. Najczęściej jest nią to, co jemy.

Dieta- na zdrowie!

Znaczna część naszego społeczeństwa nie przywiązuje uwagi do tego, co należy jeść, a czego wypada sobie odmówić. Niestety stres, zbyt intensywny tryb życia, używki, brak ruchu oraz wiele innych czynników, ma bardzo zły wpływ na nasz organizm. Pogarszanie jego stanu najszybciej i najczęściej można zauważyć po tym jak zmienia się nasz wygląd. Jeśli włosy przestają być lśniące i coraz bardziej wypadają, a paznokcie stają się matowe i często się łamią, powinniśmy się zastanowić nad naszymi błędami żywieniowymi. To, co jemy ma ogromny wpływ na strukturę włosów i paznokci. Każdy może się o tym przekonać stosując przynajmniej przez miesiąc dietę, która pomoże nam zregenerować organizm i poprawić wygląd!

Białko a włosy i paznokcie

Ponieważ podstawowym budulcem naszych włosów i paznokci jest białko, w naszej diecie nie powinno go zabraknąć. Jeśli chcemy wzmocnić nasz organizm i odświeżyć swój wygląd, sporą część naszego dziennego menu powinny stanowić przede wszystkim jajka, sery białe, jogurty i dużo ryb. Ryby możemy jeść pod każdą postacią – wędzone, gotowane, grillowane i jakie tylko lubimy. Świeży twarożek z dodatkiem ulubionych warzyw jak rzodkiewka, szczypiorek czy pomidor jest idealnym pomysłem na śniadanie. Zjadanie sporej ilości białka ma znaczący wpływ na wzmocnienie się naszych włosów oraz szybszy wzrost paznokci. W końcu to ono je tworzy. Pamiętajmy jednak, aby unikać tłustych mięs, kiełbasy i mocno przetworzonych, wędzonych wędlin. Skupmy się na tym co lekkie i smaczne!

Brokuły na włosy, papryka na paznokcie!

Bardzo ważne jest to, aby w swojej diecie nie zapominać o warzywach. To właśnie one są najbardziej cennym źródłem witamin oraz mikro, makroelementów. Wzmacniają strukturę naszej skóry, włosów i paznokci. Powinniśmy się skupić szczególnie na zjadaniu czerwonych, żółtych i pomarańczowych warzyw bogatych w witaminę A. W tym zakresie wybór mamy ogromny!! Najlepiej jedzmy je świeże skropione odrobiną oliwy z oliwek. Ponadto regularne jedzenie czosnku oraz cebuli również sprzyja wzmocnieniu włosów i paznokci. Przede wszystkim chodzi o dostarczenie organizmowi wszystkich witamin, a suplementy, które często kupujemy w nadziei na szybką poprawę stanu włosów nie dadzą nam tak dobrego rezultatu jak codzienne jedzenie warzyw. Syntetyczne witaminy wchłaniają się maksymalnie w 30%, podczas gdy witaminy zjadane w warzywach wchłaniane są prawie w 100%!

Owoce – rarytas dla włosów i paznokci

owoce skóra paznokcieZjedzenie przynajmniej jednej porcji owocu każdego dnia urozmaici dietę warzywno-białkową, ale również da naszym włosom i paznokciom to, czego pozostałe produkty nie zapewnią. Owoce powinno się jeść świeże, ze skórką, dokładnie umyte. Idealnie jeśli mamy możliwość kupowania ich z upraw ekologicznych. Jeśli jednak nie przepadasz za surowymi owocami jak najbardziej możesz zajadać się galaretkami owocowymi oraz kisielem. Dzięki żelatynie w galaretce oraz skrobi w kisielu wzmocnisz przede wszystkim rozdwajające się, łamliwe paznokcie. Owoce w diecie dla włosów i paznokci zajmują trzecie miejsce ponieważ powinny być jej uzupełnieniem, a nie podstawą!

Taka dieta oparta na białkach, warzywach oraz porcji owoców dziennie powinna być koniecznie uzupełniona o picie dużych ilości płynów. Powinno się pić do najmniej 1,5-2l płynów dziennie. Jednak nie musi to być wyłącznie woda! Na dzienną porcję napojów może się składać na przykład kawa zbożowa z mlekiem, herbaty ziołowe (zalecana pokrzywa, mięta, rumianek!!!), woda mineralna gazowana lub niegazowana, soki warzywne i owocowe bez cukru. Brzmi smacznie?? Sam wypróbuj dietę przez około pięć tygodni i przekonaj się o jej cudownym działaniu na Twój organizm! Twoje włosy i paznokcie będą piękne jak nigdy wcześniej!