Praca, wszystkie zadania wykonywane na szybko, nieustanny pęd to wszystko sprawia, że coraz częściej Polacy nie jedzą śniadań. Czy taka drobna czynność, zajmująca od 20 do 30 minut każdego dnia, może przyczynić się do negatywnych skutków? Dlaczego o śniadaniu pisze się i mówi, aż tak dużo? Odpowiedź jest prosta, choć dość banalna. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

 

 

 

 

Praca, wszystkie zadania wykonywane na szybko, nieustanny pęd to wszystko sprawia, że coraz częściej Polacy nie jedzą śniadań. Czy taka drobna czynność, zajmująca od 20 do 30 minut każdego dnia, może przyczynić się do negatywnych skutków? Dlaczego o śniadaniu pisze się i mówi, aż tak dużo? Odpowiedź jest prosta, choć dość banalna. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia? Pierwszym argumentem jest fakt, że śniadanie można nazwać śmiało „starterem”, czy „rozrusznikiem”, ponieważ stymuluje i pobudza organizm do rozruchu po nocy.

Pracujesz umysłowo? Fizycznie? Śniadanie pozwoli Ci zebrać niezbędną energię do pracy. Odpowiednio dobrana dieta śniadaniowa, w zależności od typu pracy, jaką wykonujemy  to nie tylko start, lecz także energia na cały dzień. Dzięki niemu mamy siłę funkcjonować do kolejnego posiłku. Z pewnością wiele razy doświadczyłeś sytuacji, gdy wyszedłeś z domu głodny po godzinie, lub dwóch pracy Twój umysł nie pracował, organizm automatycznie domaga się składników, dzięki którym będzie mógł wykonywać zadania, które mu powierzyliśmy.

Śniadanie mistrzów. No dobrze, ale jeśli już jemy śniadanie, to co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim, pierwszy posiłek powinien być lekki, aby nasz organizm nie był ospały. Jeśli pracujesz jako pracownik umysłowy, dobrymi składnikami śniadania są: suszone śliwki, orzechy włoskie, pestki dyni. Składniki te można dodać do jogurtu w postaci musli. Umysł kocha tak pożywne produkty. Sam zauważysz, jak podnosi się jego wydajność, gdy regularnie zaczniesz je jadać.

 

Pracownikom fizycznym zalecane jest znacznie pożywniejsze śniadanie. Dobrym rozwiązaniem jest talerz zupy mlecznej z płatkami owsianymi, lub jajecznica z pieczywem.

Podsumowując, jeśli nie chcesz stanąć z pracą w najmniej oczekiwanym momencie, powinieneś „zdrowo” podejść do tematu śniadania. Nie jest to jedynie mit wpajany nam przez babcie, lecz udowodniony naukowo fakt.