Uprawianie sportów czy jakiejkolwiek aktywności fizycznej, szczególnie na świeżym powietrzu to jeden z sekretów zdrowia i doskonałego samopoczucia. Różnego rodzaju ćwiczenia możemy uprawiać zarówno na siłowni, w zaciszu własnego domu jak i w ogrodzie czy parku. Regularnie pracując nad kondycją skutecznie dotlenimy organizm, pozbędziemy się niepotrzebnych kilogramów i będziemy pełni energii.

Jedną z najpopularniejszych aktywności jest oczywiście fitness. Dyscyplina ta ma swego rodzaju przewagę nad innymi, chętnie wybieranymi zajęciami, takimi jak bieganie czy jazda na rowerze. Ćwiczenia aerobowe rozwijają bowiem każą partię mięśni, wzmacniając równocześnie układ krążenia oraz serce. Ponadto, samodzielne zaplanowanie takich ćwiczeń nie będzie trudne, zaś uczestnictwo w kursach jest stosunkowo tanie. Co ważne, aby z powodzeniem trenować fitness nie musimy wcale posiadać profesjonalnych sprzętów i zaawansowanych urządzeń, wystarczy wygodna i przewiewna odzież oraz lekkie obuwie.

Fitness warto uprawiać w każdym wieku i w każdy sposób. Ćwiczenia nie muszą diametralnie zmieniać naszego dotychczasowego stylu życia, jednak warto, by były połączone ze zdrową dietą i rezygnacją z używek. W taki prosty sposób, regularnie poddając swoje ciało wysiłkowi wzmocnimy je, a dzięki zbilansowanemu odżywianiu także oczyścimy organizm i poprawimy samopoczucie. Ćwiczenia aerobowe czy szeroko rozumiane zajęcia fitness możemy uprawiać w dowolnym czasie i o najbardziej odpowiadającej nam porze, dzięki czemu szybko dostosujemy taką formę aktywności do własnego trybu życia.

Najlepiej zatem będzie rozpocząć codzienne treningi od lekkich i niezbyt wymagających ćwiczeń, które powinny trwać około pół godziny. W dalszej perspektywie dobrze będzie stopniowo wydłużać ich czas trwania, mniej więcej do około godziny dziennie. Miejmy też na uwadze, iż odpowiednia rozgrzewka przed przejściem do bardziej zaawansowanych ćwiczeń pozwoli nam zniwelować ryzyko wystąpienia przesilenia mięśni, a tym samym powstania w konsekwencji zakwasów. Przez rozruszanie się na kilka minut przed treningiem zahartujemy również stawy i ścięgna, nie dopuszczając do powstania bolesnych urazów, dodatkowo wyregulujemy też oddech, jak również pobudzimy cały organizm do działania i spalania tłuszczu.

Pierwsze ćwiczenia nie powinny nas zmęczyć, a jedynie przygotować na kolejne. Jeśli niektóre z nich sprawiają nam trudność bądź są skomplikowane i wymagają szczególnego wysiłku – róbmy częste przerwy. Nie chodzi przecież o to, by szybko się zmęczyć, ale wyrobić kondycję. W trakcie ćwiczeń nie zapomnijmy też o prawidłowym oddychaniu. Podczas wysiłku niezwykle ważne jest przecież, by odpowiednio dotlenić organizm – unikniemy w ten sposób przesilenia. Kolejną istotną kwestią jest także przyjmowanie płynów podczas wysiłku. Najlepiej będzie wybierać zwykłą wodę mineralną lub napoje z elektrolitami, które uzupełnią minerały.

Jedną z wielu zalet fitnessu jest różnorodność. Każdego dnia możemy zaplanować inny zestaw ćwiczeń do wykonania, dzięki czemu rozwiniemy poszczególne partie mięśni, a na treningu nie będziemy się nudzić. Ważne jest, by mimo regularności ćwiczeń unikać w nich rutyny, która może skutecznie zniechęcić nas do dalszych wysiłków. Warto przy tym wybierać takie ćwiczenia, które sprawiają nam najwięcej radości i satysfakcji. Nie ma przecież większego sensu katowanie się nielubianymi dyscyplinami, w których nie czujemy się dobrze. O wiele efektywniej zadziała na nas zapewne uprawianie ulubionego rodzaju ćwiczeń, które dodatkowo powinny nas motywować i zachęcać do dalszej pracy.

Aby „być fit” przykładowo możemy wybrać bardzo przyjemne ćwiczenia, polegające na… spacerowaniu. Około półgodzinny spacer normalnym tempem podniesie nieco nasze tętno i przyspieszy oddech, a w konsekwencji i po dłuższym czasie – znacznie wzmocni serce. Ponadto dzięki spacerom, które w żaden sposób nie nadwyrężają stawów, wzmocnimy również swoje kości, niwelując ryzyko pojawienia się osteoporozy.

Innym, bardzo popularnym sportem, służącym zachowaniu młodzieńczej sylwetki i doskonałej kondycji jest bieganie. Co prawda jest to już bardziej zaawansowana i wymagają od nas sporego wysiłku aktywność, jednak szybko przełoży się ona na widoczne efekty. Dzięki zwiększaniu czasu trwania treningu lub na skutek stopniowego zwiększania dystansów do przebiegnięcia podniesiemy wydajność serca i poprawimy kondycję układu oddechowego. Podczas biegu uwalniają się również pewne związki chemiczne w naszym mózgu, przez co z pewnością po zakończeniu wysiłku odczujemy niemałą satysfakcję i zauważymy poprawę nastroju.

Najbardziej efektywne, szczególnie dla osób pragnących zrzucić parę kilo będzie bieganie tak zwaną metodą interwałową. Polega ona na naprzemiennym, intensywnym biegu połączonym ze spokojnym truchtem lub szybkim marszem. Taki sposób biegania nie tylko znacznie skuteczniej pobudzi organizm do spalania zbędnej tkanki tłuszczowej, ale pozwoli również odpocząć mięśniom, stawom i ścięgnom w wolniejszych etapach.

Również dzięki pływaniu czy jeździe rowerem krok po kroku poprawimy kondycję i wzmocnimy organizm. Tego rodzaju dyscypliny, rozwijające nieco więcej mięśni nie są wcale męczące, a co więcej, można z powodzeniem uprawiać je w wolnych chwilach i dla przyjemności. Pływanie, zarówno na basenie jak i w otwartych zbiornikach oraz wycieczki rowerowe za miasto to przecież dobry sposób na oderwanie się na chwilę od pracy i obowiązków. Zafundowanie sobie od czasu do czasu takiej przyjemności dodatkowo znacznie zwiększy wydajność płuc i układu krążenia, a tym samym szybko spali mnóstwo kalorii.

Bez względu na rodzaj ćwiczeń, jaki dla siebie wybierzemy, wraz z upływem czasu swoje codzienne zajęcia fizyczne powinniśmy nieco wydłużać, zmuszając tym samym organizm do ciągłego wysiłku. Zależnie od naszych możliwości i oczekiwań względem treningu możemy ćwiczyć od kilkunastu do kilkudziesięciu minut dziennie. Ważne jednak, by ćwiczenia powtarzać regularnie i w miarę o stałych porach, co przygotuje ciało zawczasu na zbliżający się wysiłek. Równie ważne będzie też zadbanie o odpowiednią dietę po treningach, która uzupełni witaminy i minerały, a także nawodni nasze ciało. W menu osób dbających o kondycję, doskonałe zdrowie i piękną figurę powinny zatem znajdować się duże ilości świeżych warzyw, ryby, nabiał oraz owoce. Równocześnie powinno się w niej unikać potraw tłustych i ciężkostrawnych, obciążających pracę układu pokarmowego, co może w efekcie przełożyć się na brak chęci do ćwiczeń.

Bądź Fit. Poznaj Wakeboard. Wyciągi wake.