Eksperci mówią, że najważniejszym elementem diety jest odstawienie soli. Inni z kolei mówią, jak ważne jest przestrzeganie spożywania określonej liczby kalorii, jeszcze inny mówią o włączeniu wody. Niestety żadna z tych teorii nie jest najważniejsza. Najistotniejszym elementem jest oczywiście dyscyplina. Bez niej nie dalibyśmy rady osiągnąć jakiegokolwiek rezultatu. Zapraszam do podróży, która pozwoli nam udowodnić tą tezę.

 

 

 

 

Eksperci mówią, że najważniejszym elementem diety jest odstawienie soli. Inni z kolei mówią, jak ważne jest przestrzeganie spożywania określonej liczby kalorii, jeszcze inny mówią o włączeniu wody. Niestety żadna z tych teorii nie jest najważniejsza. Najistotniejszym elementem jest oczywiście dyscyplina. Bez niej nie dalibyśmy rady osiągnąć jakiegokolwiek rezultatu. Zapraszam do podróży, która pozwoli nam udowodnić tą tezę.

 

Jedzenie 5 posiłków dziennie, czyli po prostu regularne spożywanie jedzenia. Bardzo ważny element w naszych staraniach odchudzających. Bez odpowiedniej motywacji  o niepodjadaniu, nie jesteśmy powstrzymać się od sięgania do lodówki. Szczególnie ważne jest przestrzeganie tego, w sytuacjach kryzysowych, czyli takich, które mogą nas złamać od silnego postanowienia. Pierwszym przykładem, może być tutaj np. stres. Wiele osób, w sytuacjach stresujących zaczyna podświadomie sięgać po jedzenie.  Nawet poza porami, które wcześniej zakładaliśmy. Kolejnym wyzwaniem i naszym ciężkim do zwalczenia wrogiem, jest głód. Dużo z nas nie potrafi go przezwyciężać, zbyt łatwo poddając się. To właśnie pokazuje, jak u nas jest z dyscypliną.

Będę codziennie ćwiczył…Ilu z nas obiecywało sobie takie dumnie brzmiące postanowienie. Ile faktycznie wytrwało? Jestem zmęczony, boli mnie palec u nogi, nie mam siły, mam katar, kolega ma urodziny, zaraz mam spotkanie. Przykładów naszych wymówek można by mnożyć, bowiem jest ich tyle ile ćwiczących. Dyscypliny, którą sobie narzucamy, nie możemy chować w kąt. Jeśli wiemy, że mamy problem z motywacją, warto plan treningowy wdrążać stopniowo, tak aby uniknąć rozczarować, że nie jesteśmy wstanie przeskoczyć danej poprzeczki.

Suplementy. Choć może nie każdy ma z tym problem to nieraz brak dyscypliny, lub wręcz głupota powoduje, że wykorzystujemy je inaczej, niż są przeznaczone. Co to oznacza? Na opakowaniu jest napisane – spożywać maksymalnie 2 tabletki dziennie. Niestety bardzo często jesteśmy na to ślepi. Myślimy, że większa ilość przyspieszy proces, jesteśmy bardzo niecierpliwi, bardzo chcemy widzieć efekt tu i teraz.